A BKV Zrt. villamos állományába tartozik egy csodabogár: a 4165-4169-es pályaszámú Tátra szerelvény, ebben az a különleges, hogy ún. egyedi ajtóműködtetést építettek, de úgylátszik a beépített egyedi rendszer sorsa megpecsételődni látszik:
A BKV válasza:
"Tájékoztatjuk, hogy a 4165-4169 pályaszámú T5C5 járműveken (még a T5C5K korszerűsítési program megkezdése előtt) kísérleti jelleggel került kialakításra a szelektív ajtóműködtetés lehetősége. Mivel ezek a járművek más T5C5 motorkocsikkal az eltérő ajtóműködés miatt nem voltak forgalmi körülmények között csatolhatóak, ezért a teszt üzemből nyert tapasztalatok hasznát leszámítva az átalakítás az üzemeltetésben csak nehézségeket okozott, a járművek kompatibilitását ellehetetlenítette. Ezért ezen villamosok ajtóműködtetését az egységesség megteremtése érdekében a megszokott működésűre alakítjuk vissza.
A BKV válasza: